Al dertig jaar feest ten huize Domo

Bekijk alle nieuwsberichten »

03-09-2016

Domo bestaat in september 2016 dertig jaar. Innovatie en design zijn gedurende al die jaren topprioriteit gebleven, en hebben Domo gemaakt tot de expert in klein huishoudelektro die het nu is. Van het eerste elektrische ontharingsapparaat voor vrouwen op de markt in de jaren ‘80, tot de eerste elektrische spiraalsnijder uit 2016 – bij Domo is het al dertig jaar elke dag een feest in huis.

 

 

 

Sinds de oprichting in 1986 is Domo dankzij een scherp oog voor vernieuwing en trends in de markt een belangrijke speler op de Belgische elektromarkt geworden en groeiden ze uit tot het grootste Belgische merk op deze markt met een aantal van de meest verkochte huishoudelijke producten zoals de Domo keukenrobot en wafelijzer. Het succesverhaal begon met de distributie van Magic Line, een Italiaanse lijn huishoudelijke apparaten. In een tijd waarin klein elektro vrijwel altijd wit was, waren de gele en blauwe apparaten uit de Magic Line baanbrekend. Ook bracht Domo in die periode het eerste elektrische ontharingsapparaat voor vrouwen op de markt; revolutionair voor die tijd.

 

 

 

De visie op design en innovatie is altijd gebleven. CEO Wim De Voeght: “Door de jaren heen is ons assortiment voortdurend aangevuld met dezelfde insteek: welke vernieuwingen kunnen we brengen? Dat heeft Domo het succes gegeven, en op die manier zijn we blijven groeien tot waar we vandaag zijn. Met zo’n dertig tot veertig nieuwe producten per jaar, zitten er continu innovaties in de pipeline. Dat was de afgelopen dertig jaar zo, en dat zal de komende jaren ook zeker zo blijven.”

 

 

 

Als inspiratie voor nieuwe producten houdt Domo de markt nog altijd nauwlettend in de gaten. Dat blijkt ook uit Domo’s nieuwste product: My Vegetable. De trend om groenten op een andere manier te presenteren werd al veel gebruikt op culinair gebied. Domo ontwikkelde daarom een elektrische spiraalsnijder, waarmee ook consumenten in een handomdraai groenteslierten maken. En dat is precies Domo’s missie: huishoudelektro ontwikkelen om het leven van de consument gemakkelijker te maken. De Voeght: “Binnen twee maanden tijd hadden we 25 procent van het foodprocessorsegment in handen. Zo’n product ontwikkelen, op de markt zetten, en dan vaststellen het dan een succes wordt – daar leven we voor.”

 

 

 

Elke dag feest in huis

 

Zo’n jubileum kun je natuurlijk niet zomaar aan je voorbij laten gaan. Wim De Voegt: “We konden niet wachten tot 1 september, dus hebben we het jubileum vorig jaar al een beetje ingezet. We organiseerden toen op ons eigen terrein een festival voor al onze contacten. Daarnaast hebben we dit festival dit jaar uitgebreid tot een klantenevent. We nodigden klanten uit om ze te bedanken voor de afgelopen jaren. Het echte feest hebben we dus al gehad, maar eigenlijk vieren we ons succes altijd. Onze slogan is niet voor niets ‘Een feest in huis!’.”

 

  

 

Over Domo

 

Domo Elektro, de expert in klein huishoudelektro, is voornamelijk actief in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en Tsjechië. Het Belgische familiebedrijf – dat in dertig jaar tijd uitgroeide tot een belangrijke speler op de Belgische elektromarkt – bestaat uit een team van 47 dynamische medewerkers. Door de nauwe samenwerking tussen de verschillende afdelingen biedt Domo Elektro klanten naast een breed en innovatief gamma van meer dan 300 producten ook een professionele dienst na verkoop. Dankzij de gunstige ligging van het hoofdkantoor in Herentals, voorziet Domo Elektro zijn klanten van een ‘just-in-time-levering’. De firma beschikt over een opslagcapaciteit van 17.000 vierkante meter. Domo Elektro-producten zijn verkrijgbaar bij de betere elektro- en huishoudspeciaalzaak. Bezoek ook onze website www.domo-elektro.be of vind ons leuk op Facebook.