Burger tevreden over communicatie en dienstverlening van het stadsbestuur

Bekijk alle nieuwsberichten »

12-04-2017

 

In januari en februari voerde een master student aan de KUL een onderzoek uit naar de tevredenheid van de Herentalsenaar over de communicatie en dienstverlening van de stad. Dit onderzoek was een herhaling van een gelijkaardig onderzoek uit 2011. De resultaten zijn overwegend positief. De belangrijkste communicatiekanalen van de stad zijn en blijven de Stadskrant en de website. De tevredenheid over beide kanalen stijgt lichtjes tegenover 2011. De opvallendste stijging is die van de tevredenheid over het contact met de medewerkers van de stad. Deze bedroeg in 2011 slechts 6,6, maar klokt nu af 7,9 op 10. Uit een statistische analyse blijkt dat vooral het stadsloket voor een grote tevredenheid onder de bewoners van Herentals, Noorderwijk en Morkhoven zorgt. Belangrijke aandachtspunten die de stad zeker in acht zal nemen, zijn het sneller communiceren van werkzaamheden en gewijzigde verkeerssituaties.

Het onderzoek is online beschikbaar op www.herentals.be/onderzoek. U vindt daar ook het onderzoek uit 2011 en de dataset van beide onderzoeken. Onderzoekers die dat wensen kunnen dus zelf ook een statistische analyse uitvoeren. Als zij interessante zaken zouden ontdekken, mogen ze dat altijd laten weten aan het stadsloket.